Over Iman – Iman Cosmetics Nederland

NIEUW IN NEDERLAND • TER INTRODUCTIE: GRATIS VERZENDING!

Over Iman

Iman is oprichter en CEO van IMAN Cosmetics, Skincare en Fragrances, een bedrijf dat de eerste cosmetica en collectie huidverzorgingsproducten op de markt bracht voor alle vrouwen met een getinte en donkere huid.

Gelanceerd in 1994, het merk IMAN heeft als filosofie dat vrouwen met een getinte of donkere huid vele rassen, culturen en etnische groepen vertegenwoordigen. IMAN cosmetica, huidverzorging en

parfums zijn bedoeld voor Afro-Amerikaanse, Aziatische, Latijns-Amerikaans en eigenlijk alle vrouwen met 'andere' huidtint. Het merk biedt huidverzorgingsproducten en cosmetica aan, waaronder 16 tinten foundation. IMAN cosmetica, huidverzorging en parfums worden verkocht over de hele wereld, waaronder de Verenigde Staten, Canada, Groot-Brittannië, Frankrijk, Afrika en het Caribisch gebied.

In 2004, kondigde IMAN cosmetica, huidverzorging en parfums haar strategische alliantie met Proctor & Gamble aan. Onder de licentie- en distributie-overeenkomst, brak het prestige merk wederom de bestaande tendenzen en is nu beschikbaar bij grote winkelketens in de VS, zoals Target, Wal-Mart, Walgreens en Duane Reade. In Europa richt IMAN zich tot het hogere exclusievere segment.
Naast het runnen van een wereldwijde beautybedrijf, is Iman actief betrokken bij diverse goede doelen, zoals Save the Children, UNICEF Go-2-School Initiative/Somalia, Dr. Hawa Abdi Foundation, en Hope for Congo. .
Iman's eerste boek, getiteld I AM IMAN  (Universe, 2001), was een autobiografische schetsboek van haar carrière dat vragen "de niet serieuze bedrijf van mode en beauty en de ernstige gevolgen identiteit." Haar tweede boek, BEAUTY OF COLOR, The Ultimate Beauty Guide for Skin of Color (Putnam Penguin 2005) is de eerste schoonheid en make-up boek dat echt zich richt op huidtinten in het hele spectrum: Latina, Zwart, Aziatisch, Indiaas, Midden-Oosten, Indiaanse, evenals verschillende etniciteiten. Ze heeft een revolutie teweeggebracht in de manier waarop vrouwen met een gekleurde huid denken over schoonheid.
Altijd veranderende, heeft ze haar horizon verbreed, verzameld uit ervaring en een scherp oog, heeft ze nu ook IMAN GLOBAL CHIC  ontworpen, een lijn van handtassen, sieraden en mode-accessoires die uitsluitend verkocht op HSN en HSN.COM. De lijn is een van de twee best verkopende onder meer dan 200 mode en sieraden merken op HSN. Bovendien, Iman heeft recentelijk ook IMAN HOME gelanceerd, een verzameling van wereldwijd geinspireerde stoffen en chique interieur. In 2010 werd Iman geëerd door de Raad van Fashion Designers (CFDA) met de prestigieuze Fashion Icon Award.
Iman begon haar carrière in 1975 als een model en is sindsdien de heersende opvattingen van schoonheid uitgedaagd. Als dochter van een Afrikaanse diplomaat, werd Iman geboren in Somalië en is ze met vijf talen opgegroeid. Ze studeerde politieke wetenschappen aan de Universiteit van Nairobi, waar ze werd ontdekt door de legendarische fotograaf Peter Beard.
Haar eerste opdracht was het modelleren voor Vogue in 1976. Iman was meteen een succes in de modewereld, en een muze voor modeontwerpers, waaronder Yves. St. Laurent, Versace, Calvin Klein en Donna Karan. Tijdens haar 14 jaar als model werkte ze met topfotografen Helmut Newton, Richard Avedon, Irving Penn en Annie Liebovitz.

Iman getrouwd met David Bowie met wie ze een dochter heeft, Alexandria Zahra. Haar oudste dochter Iman heet Zulekha Haywood.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

Meld u aan om onze email updates te ontvangen

Zoek in onze winkel